Laden...

Succes

→ Winkelwagen bijgewerkt

Info

→ Winkelwagen bijgewerkt

Succes

E-mail verzonden!

Fout

E-mail niet verzonden!

Fout

Artikel niet meer op voorraad!

Fout

Succes

Succes

Fout

グループレッスン

Over pilates

Pilates bestaat uit oefeningen die, samen met een bewuste ademhaling en concentratie, vloeiend worden uitgevoerd. Tijdens pilates leer je je spieren precies en bewust aan te spannen, niet alleen de oppervlakkig gelegen spieren, maar ook de dieper gelegen (core)spieren. Hierdoor verbetert je houding, worden je bewegingen soepeler, je spieren sterker en ga je je geestelijk en lichamelijk beter voelen. Daarbij is pilates is ook nog eens leuk om te doen.

Mensen met rug-, nek-, schouder- en houdingsproblemen hebben baat bij pilates omdat de oefeningen je ‘core’ versterken en stabiliseren. De (onder)rugspieren, alle buikspieren, schouders, nek en heupstrekkers worden met verantwoorde oefeningen getraind, waardoor klachten sterk zullen verminderen en meestal zelfs verdwijnen. Pilates is een goed vervolg op bijvoorbeeld fysio- of manuele therapie.

Omdat de groepen niet groot zijn, kunnen we iedereen goed begeleiden. In de lessen wordt ook gebruik gemaakt van diverse attributen zoals de kleine en grote bal, de ring, airpads en de foamrollers. De lessen zijn voor iedereen toegankelijk. Er zijn verschillende lessen; van beginners tot gevorderd en van basis tot meer gevorderd.

Pilates basic stretch en relax. In deze les wordt de basis van pilates heel goed uitgelegd en geoefend. Ook komen er stretch oefeningen in voor. De les eindigt met een lekkere ontspanning.

Pilates power. Bij pilates power gaan we er van uit dat je de basis echt beheerst. De oefeningen zijn zwaarder, worden op een hoger tempo uitgevoerd en langduriger herhaald. Een pittig vervolg op de pilates lessen.

Pilates intens. Bij pilates intens combineren we conditionele oefeningen met pilates oefeningen. Het is een prima les om lekker aan je houding en (spier)conditie te werken. Wanneer je lang niet aan sport hebt gedaan of herstellende bent van een blessure, raden we je aan om eerst een aantal lessen pilates basic te volgen.

Backpath; speciale les voor rug, nek en schouders. De Backpath is een schuimrubberen strip die tijdens yoga lessen gebruikt kan worden voor nek- schouder en rug klachten. Door de Backpath te gebruiken tijdens yoga oefeningen/houdingen kan de mobiliteit van de wervelkolom verbeteren en de schouders kunnen terugkeren naar een meer natuurlijke houding.

houding-goed(0).pngDe Backpath oefent druk uit op plaatsen van de wervelkolom waar deze uit balans is (te hol of te rond). Door regelmatig oefeningen met de Backpath te doen, zorgen we ervoor dat de wervels in een meer optimale positie komen met als gevolg dat de onderliggende spiergroepen de kans krijgen te ontspannen. Hierdoor komt de wervelkolom steeds meer in de natuurlijke houding (S-vorm). 

Gratis proefles

Wil je kijken of pilates iets voor je is? Een eerste proefles is altijd gratis. Klik op het rooster voor alle lessen. Als je ook een andere les, zoals yoga of bokszaktraining, wilt proberen dan kost een tweede proefles € 8,50.

Je kunt altijd instromen, meld je wel even aan in verband met een maximaal aantal deelnemers per groep. Kom een kwartiertje van te voren, dan kunnen we even kennismaken en je de school laten zien. Als je mee komt doen heb je makkelijk zittende kleding nodig (bijvoorbeeld een trainingsbroek en t-shirt), iets warms zoals een sweater of vest en een handdoek voor de grondoefeningen. De les duurt een uur en is op blote voeten of op zachte yoga-schoentjes.

Bel, mail of kom langs voor meer informatie!

Over Yoga

Yoga

In Amsterdam geven we ook yoga. Bij yoga wordt vaak gedacht dat het alleen maar ontspannend en rustgevend is. Op Nippon do is het ook een pittige work-out, voor zowel lichaam als geest. Door de oefeningen in de yogales word je bewuster van je houding; van hoe je zit, hoe je staat, hoe je ademt. Maar je wordt je ook bewust van de moeilijkheden die je tegenkomt en hoe jij daarop reageert.

Het woord yoga kun je vertalen als verenigen of verbinden. Denk aan het verbinden van lichaam en geest, hoofd en buik, binnen en buiten. Je gaat beter en dieper ademen en je leert je steeds makkelijker te ontspannen in de inspannende oefeningen. Op den duur kun je dit ook meenemen naar je dagelijks leven

De yogalessen op Nippon do zijn een combinatie van asanas (houdingen) en bewegingen uit de Hatha yoga en Vinyasa (flow)yoga. Hoewel de lessen pittig zijn, kan iedereen op zijn eigen niveau meedoen.

Gratis proefles

Wil je kijken of yoga iets voor je is? Een eerste proefles is gratis. Klik op het rooster voor alle lessen. Wil je nog een proefles bij een ander onderdeel zoals pilates of de bokszaktraining, dan is een proefles € 8,50.

Je kunt altijd instromen, meld je wel even aan in verband met een maximaal aantal deelnemers per groep. Kom een kwartiertje van te voren, dan kunnen we even kennismaken en je de school laten zien. Als je mee komt doen, heb je makkelijk zittende kleding nodig (bijvoorbeeld een trainingsbroek en t-shirt), iets warms zoals een sweater of vest en een handdoek voor de grondoefeningen. De les duurt een uur en is op blote voeten (er liggen tatamimatten in de zaal).

Bel, mail of kom langs voor meer informatie!

Bokszaktraining

Breng je kracht, coördinatie, uithoudingsvermogen, techniek en snelheid naar het volgende niveau! Deze les is voor iedereen vanaf 15 jaar oud, die serieus en pittig kan en wil trainen. Wil je ervaren of bokszaktraining iets voor je is? Een proefles is gratis. Kijk op ons rooster welke les je uitkomt. Als je mee komt doen, heb je makkelijk zittende kleding, bijvoorbeeld een trainingsbroek en T-shirt, een handdoek, punch- of bokshandschoenen en scheenbeschermers nodig. Als je geen punch- of bokshandschoenen of scheenbeschermers hebt, kun je ze van ons lenen. De les is op blote voeten.

Na de les kun je lekker douchen en even bijkomen in onze gezellige de bar onder het genot van een drankje.

I.v.m. beperkt aantal plaatsen, graag aanmelden via de mail(info@nippondo.nl o.v.v. je naam en de datum van de les)